وبلاگ علمی حسابداری پیام نورقمصر
جزوات،مقالات واخبار روز حسابداري

در باره ما
 

به وبلاگ من خوش آمدید

 

لينك روزانه
 
سازمان امورمالیاتی
مخفيگاه دات كام
آموزش زبان دات كام
مجله حسابرس
مطالب کمیاب حسابداری
خبرگزاری پیام نور
بازارکار
كتابخانه حسابداري
استخدام بانک ها و موسسات مالی‎
استخدام سازمان سما (حسابرس)‎
کتابها و مقالات تخصصی حسابداری
دیوان محاسبات کشوری
سايت قوانين كشوري
کتابخانه
حسابداري اداري و صنعتي
حسابداري اداري و صنعتي
بانك اطلاعاتي حسابداري ايران
مشاوره و تدوين تحقيقات حسابداري و حسابرسي
مقالا ت در زمينه مديريت صنايع حسابداري
سايت حسابداران خبره آمريكا
دانلود کلیه نمونه سوالات پیام نور
انتشارات راه
فدراسیون بین المللی حسابداری
اتاق حسابداران
سايت سازمان بورس
سازمان بورس واوراق بهادار
انجمن حسابداران خبره
سازمان امورمالیاتی
انجمن حسابداران ایران
نمونه سوال
حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
جلو پنجره اسپرت
دوست یابی انلاین
سفارش آنلاین قلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  تسهیل درارسال صورت معاملات فصلی   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 89
بازدید کل : 5719
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->

 


تسهیل درارسال صورت معاملات فصلی

بر اساس ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم کلیه اشخاص حقیقی وحقوقی موضوع بندهای (الف)و (ب) ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم مکلفند فهرست معاملات خود را به صورت فصلی پس از پایان هرفصل به صورت الکترونیکی از طریق پورتال سازمان امورمالیاتی ویا درقالب یک فایل تولید شده برروی CD به اداره امورمالیاتی مربوطه تحویل نمایند.

 

درابتدا باید دانست صاحبان مشاغل بند های (الف) و(ب ) ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم چه کسانی می باشند وچه تکالیفی برعهده آنها است؟ به استنادقانون مالیات های مستقیم ، صاحبان مشاغل موضوع بندهای (الف) و(ب) مکلفند اسناد ومدارک مثبته کافی برای تشخیص درآمد مشمول مالیات خود نگهداری کنند. این افراد ازلحاظ تشخیص درآمد مشمول مالیات به گروه های زیر تقسیم می شوند:

بند (الف): صاحبان مشاغلی که مکلف به ثبت فعالیت های شغلی خود دردفاتر روزنامه وکل موضوع قانون تجارت هستند وباید دفاتر واسناد ومدارک مربوط را با رعایت وموازین استانداردهای پذیرفته شده حسابداری نگاهداری کنند.

بند(ب): صاحبان مشاغلی که برحسب این قانون مکلف به ثبت فعالیت های شغلی خود دردفاتر درآمد وهزینه می باشندونمونه های دفاتر مذکورتوسط سازمان امورمالیاتی کشور تهیه گردیده ودردسترس قرار گرفته است.

تعدادی از صاحبان مشاغل بند(الف) این قانون عبارتند از: دارندگان کارت بازرگانی وکلیه واردکنندگان وصادرکنندگان، صاحبان کارخانه ها وواحدهای تولیدی که برای آنها جواز تاسیس وپروانه بهره برداری صادرشده، بهره برداران معادن، صاحبان موسسات حسابرسی، حسابداری ودفترداری ، ارایه دهندگان خدمات مدیریتی، مشاوره ای ، انفورماتیک ، رایانه ای اعم از سخت افزاری ونرم افزاری وطراحی سیستم، صاحبان مراکزآموزشی وپرورشی ، آموزشگاه های آزاد، مدارس غیرانتفاعی، دانشگاه ها ومراکز آموزش عالی ، صاحبان هتل ها، صاحبان بیمارستان ها، زایشگاه ها، آسایشگاه ها، درمانگاه ها وخانه های سالمندان .

تعدادی ازصاحبان بند (ب) ماده (۹۵) قانون مالیات های مستقیم نیز عبارتند از : صاحبان کارگاه های صنعتی ، صاحبان مراکزارتباطات رایانه ای، وکلا، کارشناسان، مترجمان رسمی دادگستری، مشاوران حقوقی، حسابداران رسمی واعضای سازمان های نظام مهندسی ،دلالان، حق العمل کاران وکارگزاران ، سازندگان وفروشندگان طلا وجواهر، صاحبان دفاتر رسمی ،عاملان فروش وفروشندگان آهن آلات.

لازم به ذکر است که فهرست کامل صاحبان مشاغل بندهای فوق درقانون مالیات های مستقیم ذکر شده است. از آنجا که سازمان امورمالیاتی کشور چندی است که سامانه اینترنتی ارسال فهرست معاملات الکترونیکی را راه اندازی کرده است ، برای روشن تر شدن هرچه بیشتر موضوع وارایه مقایسه میان حال وگذشته ، تصمیم گرفتیم با یکی از صاحبان مشاغل موضوع بند(ب) قانون به نام آقای ج. کفایی که دربازار آهن مشغول به کار هستند گفتگویی داشته باشیم. وی درپاسخ به این سوال که درحال حاضر لیست خرید وفروش ومعاملات خود رابه چه صورت ارسال می کنید،گفت : ما تا سال ۸۹ تمام لیست معاملات فصلی خود را به صورت دستی تهیه می کردیم وبه حوزه مربوطه خود ارایه می دادیم ودرقبال آن رسید دریافت می کردیم.ولی از سال ۹۰ به بعد اعلام کردند که هیچ گزارشی را از شما به صورت دستی نمی پذیریم وفهرست معاملات خود را به صورت الکترونیکی از طریق سایت سازمان امورمالیاتی ارسال ویا درقالب یک CDبه اداره امورمالیاتی مربوطه تحویل نمایید. از ایشان پرسیدیم: کدام روش برای شما بهتر است ؟ این که دستی بفرستید یا ازطریق سایت سازمان ارسال نمایید؟ وی گفت: این روش جدید که الان سازمان طراحی کرده برای من راحت تراست. قبل از این خیلی استرس داشتم . باید وقت می گذاشتم ویک مسیر طولانی را طی می کردم وبه حوزه مالیاتی می رفتم؛ کلی وقت من درآنجا گرفته می شد تا کار را تحویل دهم ورسید دریافت کنم واسترس داشته باشم تا گزارشات من مفقود نشود که آنها را مجددا” بفرستم .گاهی اپراتوری که دراداره امورمالیاتی بود ممکن بود مبالغی را اشتباه وارد کند ومن باید دوباره اصلاحیه می فرستادم . درحال حاضر اطلاعات مالیاتی واز جمله صورت معاملات فصلی خود رادرهر ساعتی از شبانه روز از منزل ویا محل کار خودبدون هیچ استرسی به صورت الکترونیکی وارد سامانه می کنم .به علاوه کاهش درهزینه ها وصرفه وقت نیز از مزایای راه اندازی این سیستم می باشد . امیدوارم سازمان امورمالیاتی کشور روز به روز شرایط مطلوب تری را جهت رفاه حال مودیان فراهم نماید.


|

نوشته شده در سه شنبه 23 مهر 1392برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


شماره اقتصادی چیست؟

شماره اقتصادی یک شماره منحصر به فرد و معرف شخصیت و هویت اقتصادی است که حسب مورد به فعالان اقتصادی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی سازمان امور مالیاتی داده می شود. حال سوالات متعددی در این زمینه مطرح می شود از جمله اینکه آیا همه فعالان اقتصادی از مزایا و کاربردهای آن باخبر هستند؟ آیا همه فعالان اقتصادی مشمول این طرح هستند؟ نحوه ثبت نام و اخذ شماره اقتصادی چگونه است؟

 

تاکنون چه کسانی موفق به ثبت نام جهت اخذ شماره اقتصادی شده اند؟ جهت یافتن پاسخ این قبیل سوالات به سراغ افراد متعددی رفتیم که پاسخ های شنیدنی و قابل تاملی داشتند. یکی از فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این سوال که آیا شما با شماره اقتصادی آشنایی دارید و ثبت نام کرده اید؟ می گوید: من به واحد مالیاتی مربوطه جهت پرداخت مالیات مراجعه کرده بودم که این موضوع مطرح شد اما من قبول نکردم ولی پس از شنیدن حرفها و استدلال و راهنمایی مامور مالیاتی و اینکه در هرصورت به نفع من هست و با یک رمز ورود اختصاصی من می توانم در هر زمان ومکانی از سوابق خودم با خبرشوم و کارهایم را پیگیری نمایم، بر همین اساس از طریق سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به نشانی WWW.TAX.GOV.IR و پس از مطالعه راهنمای ثبت نام برای دریافت شماره اقتصادی پیش ثبت نام اولیه را انجام دادم. صاحب فرش فروشی یکی دیگر از افرادی است که در این خصوص گفت: من از طریق اطلاعیه هایی که از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شد از این موضوع مطلع شدم و با واحد ارتباط مردمی سازمان مالیاتی ۱۸۲۲ تماس گرفتم و بعد از راهنمایی آنان، بصورت اینترنتی پیش ثبت نام کردم . به هرحال قانون است و ما موظف به اجرای آن. به نظر من عدم استقبال از اینگونه موارد یا به دلیل عدم آشنایی با موضوع است و یا در رفتن از برخی مسائل. همین که من چند روز یا حتی یک روز مغازه را نبندم که دنبال کار پرداخت مالیات به آنجا مراجعه نکنم و طبقات را بالا پایین نروم و با ماموران مالیاتی جر و بحث نکنم برایم کافی است. در هر صورت فکر می کنم حداقل از این حیث به نفع مودی و سازمان مالیاتی است. از مدیر یک شرکت تجاری که در امر صادرات اشتغال دارد هم نظرش را در مورد کاربردهای شماره اقتصادی جویا شدیم، او گفت: داشتن آن، هم به نفع مودیان و هم به نفع اداره مالیاتی است. برای مودیان اولا از لحاظ وقت و زمان به صرفه است که کارشان را اینترنتی پیگیری کنند. ثانیا از هر نوع اعمال سلیقه احتمالی از سوی ماموران رسیدگی و تنش های احتمالی با آنان به دور خواهد بود. برای ماموران مالیاتی هم از این نظرمطلوب است که می توانند با فراغ بال صرفا با پرونده های مالیاتی کار کنند و از هیاهو و سر وصدا و ازدحام مودیان بویژه در فصل مالیاتی به دور باشند. یکی از دانشجویان رشته اقتصاد درخصوص مزیت های شماره اقتصادی می گوید: این طرح از یک سو شفاف سازی روند انجام کار، کاهش هزینه به لحاظ زمانی و مالی، وحدت رویه در فرآیند انجام کار، افزایش آگاهی از پرونده خود و در نتیجه افزایش رضایتمندی مودیان را به دنبال دارد. از سوی دیگر با تشکیل بانک اطلاعاتی کامل و مفید، دسترسی سریع و سهل الوصول به پرونده ها با یک کلیک ( کاهش اتلاف وقت و هزینه برای سازمان)، جلوگیری از فرار مالیاتی و نزدیک شدن به تحقق عدالت مالیاتی( منجر به عدالت اقتصادی و اجتماعی ) و نهایتا افزایش وصول مالیاتی را برای دستگاه مالیاتی در پی دارد. در بخش های بعدی نیز به این موضع از زوایای مختلف و از دیدگاه مردم ، مودیان و مسئولین و کارشناسان مالیاتی خواهیم پرداخت.


|

نوشته شده در سه شنبه 23 مهر 1392برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


تقويم دوره هاي آموزشي

دریافت تقویم آموزشی

برای مشاهده جزئیات بیشتر روی نام کارگاه کلیک کنید.

تاریخ شروع تاریخ اتمام عنوان وضعیت
92/8/30 92/11/4 دوره آمادگی آزمون تحلیلگری بازار سرمایه ثبت نام
92/8/28 92/8/30 ارزشگذاری سهام شرکت ها ثبت نام
92/8/19 92/8/28 کاربرد نرم افزار EXCEL در تحلیل سبد سهام بورس ثبت نام
92/8/14 92/8/14 ایجاد و توسعه دفتر مدیریت پروژه موفق PMO ثبت نام
92/8/13 92/8/13 مدیریت ادعا Claim Management ثبت نام
92/8/9 92/8/17 دوره تمدید گواهینامه حرفه ای بازار سرمایه ثبت نام
92/8/7 92/8/8 آشنایی با قانون مالیات (مستقیم و ارزش افزوده) ثبت نام
92/8/6 92/8/6 کنترل هزینه و مدیریت جریان نقدینگی پروژه ثبت نام
92/8/5 92/8/26 کاربرد نرم افزار MATLAB در مدیریت ریسک و بهینه سازی سبد دارایی (مقدماتی و پیشرفته) ثبت نام
92/8/12 92/8/13 تجزیه و تحلیل صورت های مالی بانک ها ثبت نام
از 92/8/9 6 جلسه تحلیل تکنیکال (مقدماتی و پیشرفته) ثبت نام
92/9/6 92/9/7 آشنایی با قانون برگزاری مناقصات ثبت نام
92/7/11 92/7/11 آشنایی با صورت جریان وجوه نقد ثبت نام
آذر 92 آذر 92 سومین سمینار تخصصی تأمین مالی کارآفرینی و سرمایه گذاری مخاطره پذیر ثبت نام
92/7/17 92/7/18 مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی ثبت نام
92/7/21 92/7/22 بانکداری اختصاصی ثبت نام
92/7/6 92/7/27 تحلیل سریهای زمانی و  داده های پانل با نرم افزار Eviews ثبت نام
92/7/3 92/7/18 مدیریت پروژه بر اساس استاندارد PMBOK:2013 ثبت نام

|

نوشته شده در یک شنبه 14 مهر 1392برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


آشنایی با قانون مالیات
 

آشنایی با قانون مالیات

(مالیاتهای مستقیم - 7 آبان 92 - 8 ساعت)
(مالیات بر ارزش افزوده - 8 آبان 92 - 8 ساعت)

مشاهده بروشور

1     2

 

مقدمه:

یکی از مهمترین وظایف  مالی- حقوقی تمامی شخصیت های حقیقی و حقوقی در کشور، پرداخت مالیات بر عواید خود می باشد. از این روی، شناخت دقیق درآمدهای مشمول مالیات، معافیتهای مالیاتی، نحوه پرداخت مالیات و پیگیری مشکلات و مسائل مالیاتی، دانشی است که به افراد یا مدیران مالی شرکتها کمک می کند تا ضمن رعایت قوانین و مقررات مالیاتی از پرداختهای نادرست مالیات جلوگیری کنند. هدف از این 2 دوره آموزشی آشنایی شرکت کنندگان با به روز ترین قوانین و مقررات مرتبط با قانون مالیات مستقیم به عنوان دستورالعمل نهایی پرداخت مالیات می باشد.

 

مخاطبان:

  • کارشناسان کلیه سازمان ها، موسسات و شرکت های دولتی و خصوصی
  • اصناف مختلف
  • کارشناسان امور مالیاتی

مدرس دوره:

علیرضا فلاح میرزایی

سوابق اجرایی:
معاون امورمالی شهربانی سابق 
دادیار دادستانی انتظامی مالیاتی
ذیحساب فنی وحرفه ای
عضوهئیت عالی انتظامی مالیاتی
دادستان انتظامی مالیاتی
عضوشورای عالی مالیاتی
رئیس هئیت عالی انتظامی مالیاتی
عضو هئیت رسیدگی به تخلفات اداری مدیران وکارکنان بانک ها وبیمه
عضوکارگروه تحول اداری دروزارت اموراقتصادی ودارایی
 
سوابق آموزشی:
تدريس در زمینه های مختلف در دانشکده علوم اقتصادی طی
12سال شامل:
      بررسی قوانین مالیاتی
      حسابداری مالیاتی
      تحلیل قوانین ومقررات مالیاتی 1و2
      مبانی مالیاتی
      حسابرسی مالیاتی
تدریس قانون مالیات های مستقیم ومالیـات برارزش افزوده در
مؤسسه آموزشی تعالی سازان و..
 
سرفصل مطالب (دوره مالیات بر ارزش افزوده)
  • تعریف مالیات و انواع آن
  • مشخصات کلی قانون مالیات بر ارزش افزوده
  • محدوده مکانی اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده
  • مفاهیم عرضه کالا و ارائه خدمات در قانون مزبور و آثار بر آنها
  • مفاهیم واردات و صادرات در قانون مذکور
  • مودیان مالیات بر ارزش افزوده ( مشمولين قانون)
  • دوره های مالیاتی در قانون مذکور
  • تاریخ تعلق مالیات در مورد کالا و خدمات و واردات
  • معافیت های مالیاتی
  • ماخذ، نرخ و نحوه محاسبه مالیات- مقررات افزایش نرخ
  • وظایف مودیان در مورد ثبت نام ، حدود صورتحساب و دریافت مالیات از مشتری
  • وظایف مودیان در موردتسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات
  • شرایط اساسی قبول مالیات پرداختی به عنوان اعتبار مالیاتی
  • جرایم مختلف از مالیات بر ارزش افزوده
  • وظایف مودیان برای تشخیص مالیات و نگهداری اسناد و مدارک
  • عوارضی ارزش افزوده
  • عوارضی آلایندگی
  • نحوه رسیدگی به اعتراضات و حل اختلافات مالیاتی در قانون مذبور
  • سایر نکات مهم در مورد مالیات بر ارزش افزوده
  • امکان استفاده از خدمات حسابداران رسمی در تعیین مالیات بر ارزش افزوده
سرفصل مطالب (دوره مالیات مستقیم)
  1. ذکر کليات قانون ماليات­هاي مستقيم
  2. شرح منابع مالياتي و پايه­هاي مالياتي
  3. نحوه محاسبه ماليات بر شرکتها
  4. شرح مهمترين معافيت­هاي مالياتي
  5. مالياتهاي تکليفي:

   اجاره، حقوق، ماده 103، ماده 104، ماده 107 و ...

  1. مراحل رسيدگي و صدور برگ تشخيص و قطعيت ماليات
  2. ضمانت اجراي مربوط به تخلف از تنظيم اظهارنامه و صورتهاي مالي
  3. ضمانت اجراي مربوط به مالياتهاي تکليفي (ماده 197، 199و...)
  4. چگونگي رسيدگي و حل اختلاف مالياتي موديان
  5. تطبيق مالياتهاي تکليفي با مندرجات اظهارنامه
  6. شرح مهمترين موضوعات راجع به مالياتهاي تکليفي
  7. حل اختلاف مالياتي با آخرين اصلاحات قانون
  8. دلايل عدم بخشودگي مالياتهاي تکليفي در قانون مالياتها
  9. زمان پرداخت مالياتهاي تکليفي باتوجه به قانون مالياتها
  10. مالياتهاي مستقيم و ماليات بر ارزش افزوده V.A.T
تاریخ برگزاری و هزینه ثبت نام:
(مالیاتهای مستقیم - 8 آبان 92 - 8 ساعت) - 000/500/2ريال
(مالیات بر ارزش افزوده - 9 آبان 92 - 8 ساعت) - 000/500/2ريال
هزینه شرکت در هر 2 دوره 000/500/4ریال میباشد.
نحوه ثبت نام:
متقاضيان مي توانند هزينه ثبت نام را به حساب 0304912227 بانك تجارت باجه دانشگاه صنعتي شريف (کد 186) بنام امورپشتيبان درآمد اختصاصي دانشگاه صنعتي شريف واريز و فيش پرداختي را به همراه فرم ثبت نام، حداکثر تا تاريخ 92/8/1 به دبيرخانه فكس نمايند.

تماس با دبيرخانه:        تلفن:  4-66086771     دورنگار: 66002309


|

نوشته شده در یک شنبه 14 مهر 1392برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


دوره‌های آموزشی
برگزارکننده دوره‌های آموزشی فروردين ارديبهشت خرداد تير مرداد شهريور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند
گروه مالی و سرمایه‌گذاری شریف            
جامعه حسابداران رسمی ایران            
سازمان مدیریت صنعتی                  
انجمن حسابداران خبره            

 

عنوان:
دوره آمادگی آزمون تحلیلگری بازار سرمایه
ارزشگذاری سهام شرکت‌ها
کاربرد نرم‌افزار EXCEL در تحلیل سبد سهام بورس
مدیریت ادعا Claim Management
دوره تمدید گواهینامه حرفه‌ای بازار سرمایه
آشنایی با قانون مالیات (مستقیم و ارزش افزوده)
تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی بانک‌ها
تحلیل تکنیکال (مقدماتی و پیشرفته)

برگزاركننده:
گروه مالی و سرمایه‌گذاری شریف

تاریخ برگزاری:
پاییز و زمستان 1392

آدرس تماس:
تلفن: 7-66524826-021 , 4-66086771-021 نمابر: 66002309-021
http://irfinance.ir

 

عنوان:
دوره‌های آموزشی استانداردهای حسابداری و حسابرسی

برگزاركننده:
جامعه حسابداران رسمی ایران

تاریخ برگزاری:
پاییز و زمستان 1392

آدرس تماس:
داخلی 5 - 42925
www.iacpa.ir

 

عنوان:
حسابداری مالی
حسابداری شرکتها
حسابداری صنعتی
حسابداری حقوق و دستمزد
کاربرد تجزیه و تحلیل صورتهای مالی
حسابداری پیمانکاری
حسابداری مدیریت
بودجه بندی جامع
کارگاه نحوه تهیه گزارش حسابرسی مالیاتی
حسابداری با کامپیوتر

برگزاركننده:
سازمان مدیریت صنعتی

تاریخ برگزاری:
پاییز 1392

آدرس تماس:
http://www.imi.ir

 

عنوان:
MBA
ICFE
حسبارسی داخلی خبره
حسابرسی مالی
حسابرسی در محیط‌های کامپیوتری
حسابرسی عملیاتی و داخلی
قوانین و مقررات مالیاتی و حسابرسی مالیاتی
رسیدگی به اطلاعات مالی آتی و نمونه‌گیری
پرورش حسابدار اموال
پرورش حسابدار انبار

برگزاركننده:
مركز آموزش انجمن حسابداران خبره

تاریخ برگزاری:
پاییز و زمستان 1392

آدرس تماس:

50-88940847
http://pact.ir


|

نوشته شده در چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


آرشيومنابع مهم حسابداری مالی
عنوان ناشرزبان تاریخ
راهنمای ابتکارهای آموزشی استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی IFRSF انگلیسی 1392/07/13
توضیحات و اطلاعات پیشنهادی برای پیوست به ماده 272 قانون مالیاتهای مستقیم جامعه حسابداران رسمی فارسي 1392/07/10
جدول ضرايب تشخيص درآمد مشمول ماليات عملكرد سال 1391 سازمان امور مالیاتی فارسي* 1392/06/06
دستورالعمل حسابداري اعتبار اسنادي داخلي ـ ريالي بانک مرکزی فارسي* 1392/06/02
رهنمود رويه پيشنهادي شماره 2 با عنوان «بحث و تحليل صورتهاي مالي» IPSASB انگلیسی* 1392/05/12
رهنمود رويه پيشنهادي شماره 1 با عنوان «گزارشگري اطلاعات مربوط به ثبات مالي در بلندمدت» IPSASB انگلیسی* 1392/05/07
سند تبادل نظر با عنوان «مروری بر چارچوب مفهومی برای گزارشگری مالی» IASB انگلیسی* 1392/04/31
بیانیه گزارش و بازخورد بازنگری استاندارد بینالمللی گزارشگری مالی شماره 8 با عنوان «بخشهای عملیاتی» IASB انگلیسی* 1392/04/30
آمار و ارقام استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی برای بنگاههای کوچکومتوسط IFRSF انگلیسی* 1392/04/26
پاسخ به مشورتخواهی کمیسیون اروپا درباره تامین مالی IASB انگلیسی* 1392/04/19
رهنمودی برای کمک به بنگاههای کوچک IASB انگلیسی 1392/04/18
پیشنویس پیشنهادی درباره درختان بارور IFRS انگلیسی* 1392/04/17
گزارش نشست برای یکپارچه‌سازی بازارهای سرمایه آسه‌آن IFAC انگلیسی 1392/04/15
پیش‌نویس پیشنهادی تجدیدنظر شده درباره حسابداری قراردادهای بیمه IASB انگلیسی* 1392/04/05
پیش‌نویس «راهبری صحیح در بخش عمومی» IFAC انگلیسی* 1392/04/01
بیانیه بازخورد درباره مباحث مطرح شده در همنشینی در زمینه افشای اطلاعات مالی IASB انگلیسی* 1392/03/13
پیش‌نویس دستورالعمل نظام راهبری شرکتی سازمان بورس اوراق بهادار فارسی* 1392/03/01
پیش‌نویس پیشنهادی درباره حسابداری قراردادهای اجاره IASB انگلیسی 1392/02/30
پیش‌نویس پیشنهادی با عنوان «حسابهای تعویقی تنظیم نرخ» IASB انگلیسی* 1392/02/09
نتایج نشست اعضای هیئت امنای بنیاد استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی در آوریل 2013 IFRSF انگلیسی* 1392/02/08
گزارش نشست کمیته نظارت بر فرایند انجام کار در ماه آوریل IFRSF انگلیسی* 1392/02/07
پیش‌نویس پیشنهادی با عنوان «چارچوب مفهومی برای گزارشگری مالی با مقاصد عمومی توسط بنگاه‌های بخش عمومی: ارائه در گزارشهای مالی با مقاصد عمومی» IPSASB انگلیسی* 1392/02/02
متن سخنرانی هانس هوگرورست با عنوان «خرید و نگهداری نباید تبدیل به خرید و امید شود» IASB انگلیسی 1392/01/27
متن پیشنهادی جهت انعکاس موارد مرتبط با قانون مبارزه با پولشویی جامعه حسابداران رسمی ایران فارسی* 1392/01/24
پیش‌نویس اصلاحات پیشنهادی در استاندارد بین‌المللی حسابداری شماره 19 IASB انگلیسی* 1392/01/17

پیش‌نویس مدل کسب‌وکار

IFAC,CIMA, PwC انگلیسی* 1392/01/17
تغییرات در آیین اصول اخلاقی برای حسابداران حرفه‌ای برای پاسخگویی به نقض یکی از الزامات آیین اصول اخلاقی IESBA انگلیسی* 1392/01/14

تغییرات در آیین اصول اخلاقی برای حسابداران حرفه‌ای برای پاسخگویی به تضاد منافع

IESBA انگلیسی* 1392/01/14

تغییرات در آیین اصول اخلاقی برای حسابداران حرفه‌ای برای پاسخگویی به تعریف عبارت «گروه شاغل»

IESBA انگلیسی* 1392/01/14

پیش‌نویس پیشنهادی با عنوان «ابزار مالی: زیان اعتباری موردانتظار»

IASB انگلیسی* 1392/01/14

|

نوشته شده در چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


تقويم حسابرس

 

 

 

 

 

17 مهر 1392 يازدهمين همايش ملي حسابداري ايران دانشگاه فردوسي مشهد
6 آبان 1392 اتمام زمان نظرخواهی درباره «پیش‌نویس درختان بارور» استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی
20 آبان 1392 اتمام زمان نظرخواهی درباره «انتشار پیش‌نویس موقت فرهنگ لغت استانداردهای بین‌المللی» استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی
آذر 1392 هفتمین همايش سياستهاي مالی و مالياتي ایران سازمان امور مالياتي كشور
1 آذر 1392 اتمام زمان نظرخواهی درباره «پيشنهاد استانداردهای جدید براي دگرگوني كامل گزارش حسابرس » فدراسیون بین‌المللی حسابداران
24 دی 1392 اتمام زمان نظرخواهی درباره سند «مروری بر چارچوب مفهومی برای گزارشگری مالی» استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی
24 بهمن 1392 دومین کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری انجمن علمی و حرفه‌ای مدیران و حسابداران گلستان
7 اسفند 1392 دومین کنفرانس ملی تخصصی مهندسی مالی، مبانی، کارکردها و چالش‌های آن انجمن مهندسی مالی ایران
24 ارديبهشت 1393 هشتمین همایش دوسالانه اقتصاد اسلامی دانشگاه تربیت مدرس

|

نوشته شده در چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


جداول محاسبه نسبت های مالی در اکسل

نوع فایل : Xls

حجم فایل :۳۲٫۴ KB

رمز فایل : www.accfile.com

لینک دانلود جداول محاسبه نسبت های مالی در اکسل


|

نوشته شده در سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


جزوه آموزشی حسابداری پیمان های بلند مدت
جزوه آموزشی حسابداری پیمان های بلند مدت

جزوه آموزشی حسابداری پیمان های بلند مدت

 


پیمانکاری فعالیتی گسترده است که حوزه های متنوعی مانند سد سازی، راه سازی، ساختمان سازی، تاسیسات نفت و گاز و خدماترا پوشش می دهد. فرایند پیمانکاری دارای جزییات فنی زیادی است که از تهیه اسناد مناقصه شروع می شود و تا تحویل قطعی کار بهکارفرما ادامه می یابد.

 

 

نوع فایل : Pdf

حجم فایل : ۱,۳۲ MB

تهیه و ارسال کننده فایل : جناب آقای درخشانیان

رمز فایل : www.accfile.com

 

لینک دانلود :  جزوه آموزشی حسابداری پیمان های بلند مدت


|

نوشته شده در سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


استفاده صحیح از چک

سال‌هاست که استفاده از چک در کشور ما مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. اگر شما هم دست به چک هستید و در معاملات خود چک‌هایتان را به راحتی خرج می‌کنید یا برای ضمان چک داده‌اید، قبل از آنکه مشکلی ایجاد شود توصیه های ما را با دقت بخوانید.


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


سناریوهای چندگانه نوسان دلار در بودجه شرکت‌ها

یکه‌تازی این روزهای بورس تهران در حالی در میان کاهش نرخ دلار رقم می‌خورد که بازار سرمایه بخشی از رشد خود را با افزایش دلار در سال گذشته تجربه کرد. اما در حال حاضر کاهش نرخ دلار به دلیل چشم‌انداز مثبت سیاسی مورد استقبال فعالان بازار قرار گرفته است.


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


حسابرسان مواظب باشند

گارو هوانسیان‌فر*
مخاطبین این نوشتار کلیه افرادی هستند که در موسسات حسابرسی مشغول به کار هستند.شرکت آلفا یک شرکت نسبتا بزرگ (متوسط) است که کلیه عملیات آن به صورت نقدی انجام می‌گردد. یعنی کلیه دریافت‌های آن نقدی است و کلیه پرداخت‌های آن نیز نقدی می‌باشد. شرکت فاقد حساب بانکی است.



اگر چکی دریافت می‌شود، آن را نقد کرده و وجه آن به حساب صندوق منظور و در صندوق شرکت نگهداری می‌گردد.حسابرسان در حسابرسی صورت‌های مالی این شرکت باید بسیار هوشیار باشند. در زمانی که بسیاری از عملیات بانکی با چک یا کارت الکترونیکی یا سایر وسایل ساده صورت می‌گیرد، چرا مسوولان‌ شرکت از باز کردن حساب بانکی بنام شرکت پرهیز می‌نمایند؟ این سوالی است که هر حسابرس باید از خود بپرسد و شک و تردید بسیاری در مورد ثبت کلیه عملیات شرکت در دفاتر آن باشد.
برای حسابرسی صورت‌های مالی این شرکت باید شک و تردید حرفه‌ای را در حد بالا دانست و به همه معاملات نقدی صورت گرفته توجه خاص شود. مطمئن باشید که در مورد عدم داشتن حساب بانکی به نام شرکت، مورد یا مواردی وجود دارد و یافتن این مورد یا موارد ممکن است بسیار مشکل باشد، ولی حسابرس باید دقت بیش از حد در رسیدگی به صورت‌های مالی این شرکت به عمل آورد.
برای رسیدگی‌هایی که حسابرس می‌خواهد برای این شرکت صورت دهد، باید کلیه عملیات و فعالیت‌ها به دقت شناسایی و بررسی شود و برنامه‌های خاص برای رسیدگی‌های هر یک از حساب‌های آن به عمل آید.
بنابراین، راه‌ خاصی را نمی توانم در اینجا پیشنهاد نمایم و فقط راه‌حل لازم را زمانی که حسابرسی صورت‌های مالی شرکت آلفا را انجام می‌دهم، بر حسب مورد می‌توانم پیشنهاد کنم. دو راه‌حل اولیه پیشنهاد می‌کنم و بقیه راه‌‌‌ها را به خود خوانندگان گرامی واگذار می‌کنم. راه اول: علت نداشتن حساب بانکی را از هیات مدیره و مدیر‌عامل یا صاحبان اصلی واحد مورد رسیدگی جویا شوید و بررسی کنید که آیا پاسخ یا پاسخ‌های آنها قانع کننده است؟ (قانع کننده از نظر یک حسابرس). راه‌ دوم: وجوه نقد نزد صندوق شرکت را چندین بار طی زمان رسیدگی، و بدون اعلام قبلی شمارش و با مانده طبق دفاتر شرکت مطابقت دهید.
حال سوالی از خوانندگان عزیز دارم. آیا حسابرس مستقل می‌تواند به علت اینکه شرکت آلفا فاقد حساب بانکی است و کلیه دریافت و پرداخت‌های خود را به صورت نقدی انجام می‌دهد، اظهار نظر مشروط، مردود یا عدم اظهار نظر نسبت به صورت‌های مالی آن ارائه کند؟ در صورتی که پاسخ شما مثبت است، دلیل یا دلایل خود را ارائه دهید.
* عضو پیوسته انجمن حسابداران خبره حسابداری مدیریت انگلستان، حسابدار خبره حسابداری مدیریت جهانی


|

نوشته شده در سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


بخشنامه ۹۹۷۲۵ مورخ ۹۲/۶/۱۷ (افزایش بن کارگری سال ۹۲)


نظر به درخواست کارگران و تشکل های ذی ربط مبنی برانطباق هرچه بیشتر دریافتی کارگران با معیشت خانوار کارگری و همسو با اهداف و سیاستهای دولت :

 

 


|

نوشته شده در سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


موضوعات
  

لينك دوستان
 » فروشگاه اینترنتی » گیره رفع خروپف » مدیریت صنعتی » وبلاگ حسابداری » خرید شارژ همراه اول » دانشگاه پيام نورقمصر » ردیاب ماشین » جلوپنجره اریو » اریو زوتی z300 » ازدواج موقت » جلو پنجره ایکس 60 » امن ترین درگاه پرداخت اینترنتی
سلام دوست عزیز.برای افزایش پیج رنک شما باماتبادل لینک کنید





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

مهر 1393
تير 1393
اسفند 1392
دی 1392
آذر 1392
آبان 1392
مهر 1392
شهريور 1392
تير 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب