وبلاگ علمی حسابداری پیام نورقمصر
جزوات،مقالات واخبار روز حسابداري

در باره ما
 

به وبلاگ من خوش آمدید

 

لينك روزانه
 
سازمان امورمالیاتی
مخفيگاه دات كام
آموزش زبان دات كام
مجله حسابرس
مطالب کمیاب حسابداری
خبرگزاری پیام نور
بازارکار
كتابخانه حسابداري
استخدام بانک ها و موسسات مالی‎
استخدام سازمان سما (حسابرس)‎
کتابها و مقالات تخصصی حسابداری
دیوان محاسبات کشوری
سايت قوانين كشوري
کتابخانه
حسابداري اداري و صنعتي
حسابداري اداري و صنعتي
بانك اطلاعاتي حسابداري ايران
مشاوره و تدوين تحقيقات حسابداري و حسابرسي
مقالا ت در زمينه مديريت صنايع حسابداري
سايت حسابداران خبره آمريكا
دانلود کلیه نمونه سوالات پیام نور
انتشارات راه
فدراسیون بین المللی حسابداری
اتاق حسابداران
سايت سازمان بورس
سازمان بورس واوراق بهادار
انجمن حسابداران خبره
سازمان امورمالیاتی
انجمن حسابداران ایران
نمونه سوال
حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
جلو پنجره اسپرت
سفارش آنلاین قلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  حسابداري اسلامي   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 43
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 140
بازدید کل : 5863
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->

 


حسابداري اسلامي

سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی مباشرت را به عنوان یکی از اهداف ارائه اطلاعات پذیرفته است این سازمان تصریح کرده است که یکی از اهداف حسابداری مالی کمک به محافظت داراییها و بهبود تواناییهای مدیریتی بانکهای اسلامی است وظیفه مباشرت باید کانون توجه حسابداران موسسات مالی اسلامی برای گزارشگری به اشخاص برون سازمان باشد .
پاسخگویی :
گفته می شود پاسخگویی مفهومی گسترده تر از مباشرت دارد پاسخ گویی به عنوان وظیفه ارائه حساب یا بازخواست در رابطه با اقداماتی تعریف می شود که یک شخص مسئولیت آنرا به عهده دارد در این تعریف پاسخگویی در قالب رابطه کارفرما و کارگزار بیان شده کارفرما قدرت اداره منابع را همراه با دستور عمل شیوه انجام عمل و اعطای پاداش به کارگزار اعطا می کند کارگزار باید برای رسیدن به اهداف خاص و همچنین ارائه اطلاعات به کارفرمای خود اقدامات لازم را انجام دهد اما دامنه پاسخ گویی فراتر از ارائه حساب مربوطه به اقدامات انجام شده به کارفرما می باشد . باید جنبه متافیزیکی پاسخگویی به خدا را نیز به این دامنه اضافه کرد واین وظیفه از طریق پاسخ گویی به جامعه ایفا می شود


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در دو شنبه 25 دی 1391برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


10 شغل وتخصص دنياي پردرآمدامروز

لیستی که درینجا می بینید مربوط به امریکای امروز است اما واقعیت اینست که در هر کشوری هم صدق می کند:
top 10 jobs .. ده شغل برتر ، که صاحبکاران را محتاج شما می کنند، و نه بر عکس، ازین قرارند:

۱- computer software engineer برنامه نویسی کامپیوتر: اداره آمار امریکا اعلام کرده که این شغل تا پایان سال 2014 ( یعنی تا دوسال آینده) در صدر مشاغل پر درآمد و دایما در حال پیشرفت قرار خواهد داشت.

۲- paralegal ( پارا لیگال) یعنی دستیار حقوقی - صاحبکاران دایما در حال کاهش هزینه های بیزینس هستند و یکی ازینها جایگزینی وکیل بیزینس با مشاوران یا دستیاران حقوقی (با مدرک تحصیلی پایینتر از وکیل ولی با تقریبا همان سرویس و شغل) است. بسیاری از موسسه های آموزشی یا کالجهای فوق دیپلم چنین مدرکی میدهند و یا مثلا اگر فعلا یک لیسانس دانشگاهی دارید میتوانید با گذراندن چند درس تخصصی اضافی ، پارالیگال بشوید.

۳- accountant - حسابدار - نیازی به توضیح بیشتر نیست که افراد، بیزینس ها، بانکها، شرکتهای بیمه و حتی دولتها به این تخصص همیشه نیاز دارند.

۴- occupational therapist ( تراپیست ها) ..یعنی کسانیکه کمک فکری و فیزیکی می کنند به کارمندان و کارگران و سایر مردم عادی برای بهتر و سالمتر زندگی و کار کردن و یا بهبود وضعیت فکری و فیزیکی و سلامتی آنها.. .. . هر چند که برای دریافت بالاترین حقوق در چنین تخصصی باید مدرک مستر master' (فوق لیسانس) داشته باشید اما جالبه بدانید که در امریکا بیش از 13.5 میلیون نفر درین شغل مشغول بکارند و کلا مشاغل و تخصصهایی که در رابطه با پرستاری و سلامتی و دارو و درمان و نگهداری از بیماران یا سالمندان است جزو پر درآمدترین و پر تقاضا ترین و پیشروترین مشاغل امریک هستند و هیچ متخصصی درین حوزه بیکار نیست. شما حتی با دو سال تحصیل فوق دیپلم هم می توانید در گوشه ای از این تخصص بکار مشغول شوید و حتی نیاز به لیسانس دانشگاهی هم ندارید.

۵- post-secondary teachers ( دبیر دبیرستانها و موسسات آموزشی و استاد دانشگاه و کالج) ... در لیست 50 شغل برتر در امریکا که تلویزیون cnn تهیه کرده بود این تخصص در رتبه دوم است و برای کسب درآمد بیشتر البته نیاز به مدرک فوق لیسانس دارید و بویژه برای تدریس در رشته های بیزینس، پزشکی، و کامپیوتر همیشه تقاضا برایتان فراوان است.

۶- actuary ( شناسایی ، مدیریت، و کنترل ریسک در بیزینس ها ) .. این تخصص هم بویژه برای کار در شرکتهای بیمه، یا در هر بیزینسی، تا سال 2014 میلادی همچنان پر درآمد خواهد بود. برای چنین تخصصی شما نیاز به مدرکی در حد لیسانس امور مالی ( با گرایش کامپیوتری و تخصص در ریاضیات و برآورد ریسک ) دارید. بیزینسها همیشه برای پیش بینی ریسک در مثلا سرمایه گذاری یا تصمیمات مهم شان نیاز به متخصصانی برای عرضه راه حلهای عملی و مدرن دارند.

۷- medical assistant ( دستیار پزشک)... که در بسیاری رشته های پزشکی ، آنهم فقط با یکی دو سال تحصیل بعد از دیپلم دبیرستانی، میسر میشود و نیازی به دانشگاه رفتن نیست.

۸- lawyer (وکالت) ... اگر به پرستیژ و اینجور چیزها می اندیشید بویژه در بیزینس، محیط زیست، مالیات محلی و بین المللی، پزشکی، و ثبت اختراعات و علایم تجاری ( patent law ) ...

۹- home health aide ( نگهداری از بیماران یا سالمندان در خانه)... با افزایش تعداد سالمندان، و اینکه فرزندان برای نگهداری از والدین فرصت یا علاقه ای ندارند ، چنین تخصصی در حال افزایش است و صرفا با مثلا چند ماه یا یکسال تحصیل میتوان به چنین شغلی پرداخت.

۱۰- computer systems analyst ( کامپیوتریزه کردن بیزینس ها و تشکیلات) .. که با مدارک فوق دیپلم به بالا ( و یا حتی بدون مدرک و صرفا با خودآموزی) همیشه برایش تقاضا هست. .....
منبع : یاهو
فکر می کنید این رده بندی تو کشور ما چطوریه؟مطمئنا حسابداران تو 10رده اول که نیستند


|

نوشته شده در دو شنبه 25 دی 1391برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


دكترفضل الله اكبري ،پدرحسابداري ايران

اندیشمند برجسته، مروج حسابداری علمی،نخستین استاد حسابداری در ایران،موسس دانشکده مدیریت و علوم اداری دانشگاه تهران،صاحب تالیفات ارزشمند در رشته حسابداری و حسابرسی و صاحب بسیاری از عظمتهای فردی و اجتماعی.

دکتر فضل الله اکبری در دوم اردیبهشت سال 1300 هجری شمسی برابر با سوم ماه رمضان المبارک سال 1339 هجری شمسی در شهر گلپایگان چشم به جهان گشود. تحصیلا ت ابتدایی را در شهر گلپایگان و دوره دبیرستان را در دبیرستانهای ادب، صارمیه و سعدی اصفهان طی کرد. همزمان با طی دوره دبیرستان و حتی قبل از آن به تحصیل علوم قدیمه نزد پدربزرگ مادریش مرحوم حاج فخرالعلما پرداخت و پس از آن در اصفهان از محضر استادانی چون شادروان فضل الله همایی و برادر دانشمند ایشان استاد جلا ل همایی و آقای مبارکه ای کسب فیض کرد.

وی حساب و ریاضی و حساب سیاق نقدی و جنسی را نزد پدربزرگ و پدر فرا گرفت. دکتر فضل الله اکبری بعد از دریافت دیپلم متوسطه، در دانشکده حقوق دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت و از این دانشکده لیسانس گرفت.

سپس در شرکت ملی نفت استخدام شد و همزمان با مرحوم حییم در تهیه فرهنگ لغات انگلیسی به فارسی همکاری داشت. وی در اوایل دهه 1330 در موسسه علوم اداری و بازرگانی دانشکده حقوق دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت و فوق لیسانس علوم اداری و بازرگانی دریافت داشت. به دنبال آن با استفاده از بورس تحصیلی به امریکا رفت و در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه استانفورد به تحصیل پرداخت و در رشته مدیریت بازرگانی با گرایش حسابداری دکترا دریافت کرد.


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در دو شنبه 25 دی 1391برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


ثبت دوره های آموزش حسابداری

 

ثبت نام دوره های آموزش حسابداری ازپايه تاسطح پيشرفته

دانشجويان گرامي شماميتوانيد باكمترين هزينه دوره هاي آموزش حسابداري راازسطح مقدمات تاآموزش نرم افزارفرابگيريد

با%30 تخفيف ويژه دانشجويان پيام نور

باتدريس اساتيد مجرب

آموزش نرم افزارهاي هلو والماس

ارائه مدرك معتبرازسازمان فني حرفه اي كشور

براي اطلاع بيشترباشماره 09132637420 تماس ويابه آدرس پست الكترونيكي omid7420@yahoo.com ايميل بزنيد


|

نوشته شده در دو شنبه 25 دی 1391برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


فهرست مقالات فصلنامه حسابداری

|

نوشته شده در چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


آموزش نحوه حسابداری مالیاتی

نوع فایل : ppt

حجم فایل۴۴۲ KB

نویسنده   :  کامران سلیمی 

رمز فایل : www.accfile.com

 

لینک دانلود  :  آموزش نحوه ی حسابداری مالیاتی

 
 

 

 

|

نوشته شده در چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


منظور از حسابداري صنعتي

 

منظور از حسابداری صنعتی (بهای تمام شد) چیست؟
حسابداری صنعتی شاخه‌ای از علم و فن حسابداری است که وظیفه جمع آوری اطلاعات مربوط به عوامل هزینه و محاسبه  بهای تمام شده محصولات و خدمات را بر عهده داشته با و تجزیه و تحلیل گزارش‌ها و بررسی‌ راههای تولید روشهای تقلیل بهای تمام شده تولیدات را بیان می‌کند.
اهمیت حسابداری بهای تمام شده برای چیست ؟
در واقع حسابداری صنعتی یا حسابداری بهای تمام شده یک ابزار بسیار مهم در اختیار مدیریت می‌باشند تا مدیران با استفاده از حسابداری صنعتی، بهای تمام شده تولیدات را محاسبه می‌کند و کنترل خود را بر روی هزینه‌های مواد، دستمزد و سایر هزینه‌های تولید اعمال می‌کند.
مدیران اگر گزارشات دقیق و صحیحی از عوامل هزینه نداشته باشند در تصمیم گیری خود در جهت افزایش تولید یا سایر تصمیم گیری‌ها و راه انجام تصمیمات خود با مشکل مواجه خواهند شد.
کاربرد حسابداری بهای تمام شده چیست ؟
گاهی تصور می‌شود کاربرد حسابداری صنعتی و بهای تمام شده محدود به کارخانجات و صنایع تولیدی می‌باشد هرچند شاید مشهورترین کاربرد آن در این جهت باشد ولی سایر مؤسسات نیز از حسابداری بهای تمام شده بهره برده و از روشهای حسابداری بهای تمام شده در بانکها، شرکتهای بیمه عمده فروشی‌ها ، شرکتهای حمل و نقل ، شرکتهای هواپیمایی ، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها در جهت کارایی بیشتر استفاده می‌گردد.
حسابداری صنعتی
حسابداری صنعتی حوزه‌ای از حسابداری که به چگونگی محاسبه قیمت تمام شده محصول جهت اندازه گیری موجودیتها و تعیین سود دوره و کنترل هزینه‌ها و سایر موارد تأکید دارد.
حسابداری صنعتی طی یک فرآیند هزینه‌ها را شناسایی ، اندازه گیری، طبقه بندی، تلخیص و جمع آوری نموده که اصطلاحاً به این فرآیند هزینه یابی اطلاق می‌شود.
همچنین حسابداری صنعتی سیستمی است که اطلاعات به وجود آمده تواماً در سیستم‌ حسابداری مالی و حسابداری مدیریت مورد استفاده قرار می‌گیرد در حسابداری مالی هنگام تهیه صورتهای مالی اطلاعات حسابداری صنعتی تحت عنوان موجودی کالای پایان دوره مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین در سیستم مدیریت این اطلاعات در برنامه ریزی، کنترل و تصمیم گیری‌ها مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
از آنجایی که بخشی از فرآیند سیستم حسابداری صنعتی به شناسایی هزینه‌ها می‌انجامد لذا در این بخش ابتدا تعریفی از هزینه ادامة سیستمی به طبقه بندی هزینه‌ها اشاره می‌شود :
حسابداری مالی تعریف ویر را از هزینه را از هزینه ارائمه نموده است:
هزینه به معنی خروج وجه نقد از یک واحد انتفاعی یا مصرف یا استهلاک دارائی‌های موجود و یا افزایش بدهی‌ها و یک واحد ترکیبی از آنها که در نتیجه اجرای فعالیتهای اصلی یا جانبی واحد تجاری، واقع و به کاهش حقوق صاحبان سهام منجر می‌شود اطلاق می‌گردد.
در حسابداری صنعتی هزینه به عنوان منابع فدا شده برای رسیدن به یک هدف خاص ، معرفی می‌نماید همچنین حسابداری صنعتی علاوه بر هزینه‌های اضافی گذشته با هزینه‌های برآوری و آتی . (منابعی که قرار است در آینده مصرف یا فدا شوند) نیز سر و کار دارند.
طبقه بندی هزینه‌ها
هزینه‌ها را میتوان به شکل‌های مختلف طبقه بندی کرد که به برخی از این طبقه بندی به شرح زیر اشاره می‌شود :

.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در شنبه 2 دی 1391برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


بررسی مدیریت سود و انعطاف‌پذیری حسابداری

 

مدیریت سود را می‌‏توان از دو منظر انعقاد قرارداد و گزارشگری مالی، مورد بحث قرار داد. از نظر گزارشگری مالی، مدیران ممکن است، به وسیله مدیریت سود، بر ارزش بازار سهام شرکت خود تاثیر بگذارند. از منظر انعقاد قرارداد، مدیریت سود، راهی کم هزینه برای حمایت شرکت در مقابل نتایج غیر قابل پیش‌بینی مقررات در زمینه قراردادهاست. در هر دو منظر مدیریت سود باعث ایجاد انگیزه می‌شود.

در این مقاله هدف اصلی پاسخ به دو سوال است. در خصوص سوال اول می‌خواهیم بررسی کنیم که تا چه حد مدیریت امکان دارد در سال‏های نزدیک به پایان زنجیره سود تحت فشار بیشتر برای استفاده از مدیریت سود باشد. به عبارتی مدیریت در سال‏های پایانی زنجیره سود شرکت، چقدر سود را مدیریت می‏کند؟ پاسخ این سوال نشان می‌دهد که آیا سود سال‏های پایانی زنجیره سود بیشتر مدیریت شده است یا خیر که به طور حتم دانستن چنین موضوعی برای سهامداران و سرمایه گذاران بسیار مفید خواهد بود.

در خصوص سوال دوم رابطه بین انعطاف‌پذیری حسابداری و مدیریت سود بررسی می‏شود. به عبارتی هدف ما پاسخ به این سوال است که آیا امکان دارد پایان زنجیره سود شرکت‌ها یا به عبارتی وقفه در گزارش سود شرکت‌ها ناشی از عدم انعطاف‌پذیری حسابداری باشد.

در شرکت‌هایی که به طور مستمر در حال گزارش کردن سود هستند این مطلب که چه ميزان از این سود واقعی است و چه مقدار آن مدیریت شده است مورد علاقه سرمایه‌گذاران و حسابرسان است. مدیریت سود واقعی به عنوان تلاش‏هایی که توسط مدیریت به منظور پاسخ به شرایط اقتصادی انجام می‏‏پذیرد، تفسیر می‌‏شود. مدیریت سود ساختگی، نوعی دست کاری حسابداری و استفاده از اصول و قوانین حسابداری است که توسط مدیریت برای کنترل سود طبق نظر دلخواهشان انجام می‏شود و به طور مصنوعی، تغییر پذیری جریان سود را مدیریت می‌کند. شواهد نشان می‌دهند که مدیران انگیزه‌هایی براي رسیدن به سطح مشخصی از سود (سود هدف) یا فراتر رفتن از آن را دارند. ولی اینکه در انجام این کار تا چه اندازه می‌توانند به مدیریت سود اتکا کنند، مساله‌ای است که هنوز با ابهام همراه است. مدیران حرفه‌ای و تدوین کنندگان استانداردهای حسابداری و مقررات افشای شرکتی، ادعا می‌کنند که رسیدن به سود هدف از این طریق، مشکل است. مطابق با این دیدگاه، رسیدن و یا فراتر رفتن از سود هدف می‌تواند، دلیلی برای به‌کارگیری مدیریت سود در شرکت‌ها باشد. در این رابطه جنسن (2005) نشان داد که مدیرانی که به آستانه‌های سود دست می‌یابند؛ احتمالا درگیر مدیریت سود شده اند. او اعتقاد دارد که دستکاری سود یک روش گسترده برای رسیدن به ارقام پیش‌بینی شده مدیران و نتایج موردانتظار بازار سرمایه بوده است. او همچنین ثابت کرد که در دو دهه اخیر، در حدود یک سوم شرکت‌ها، به دلیل تجاوز از اصول پذیرفته شده حسابداری، ناگزیر به تجدید ارائه ارقام مالی شده‌اند.


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در شنبه 2 دی 1391برچسب:,

توسط امیدپیروزمند| لينك ثابت |


موضوعات
  

لينك دوستان
 » فروشگاه اینترنتی » گیره رفع خروپف » مدیریت صنعتی » وبلاگ حسابداری » خرید شارژ همراه اول » دانشگاه پيام نورقمصر » ردیاب ماشین » جلوپنجره اریو » اریو زوتی z300 » جلو پنجره ایکس 60
سلام دوست عزیز.برای افزایش پیج رنک شما باماتبادل لینک کنید





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

مهر 1393
تير 1393
اسفند 1392
دی 1392
آذر 1392
آبان 1392
مهر 1392
شهريور 1392
تير 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب